RECREACIÓ VIRTUAL
A ‘Joan I a Marmellar’ s’ha recreat virtualment la façana principal del castell i l’interior de l’absis de l’església de Sant Miquel. La recreació virtual del castell ha consistit en restaurar pedra per pedra el castell actual amb l’ajuda de l’ordinador. Els criteris d’aquesta restauració han estat els següents: l’absis sobrealçat ens fa creure que el castell i l’església estaven units per un mateix mur amb funcions de muralla, que envoltava tot el recinte sobirà (hi ha una primera muralla abans d’arribar en aquest recinte); per això, hem optat per sobrealçar encara més l’absis, i coronar-lo amb el mateix tipus de merlets existents encara avui (l’acabat del sobrealçat de l’absis d’avui és fruit d’una restauració de l’any 1984). El mur que enllaça el castell i l’església també l’hem reconstruït de la mateixa manera, veient que, sota la paret de totxos de la restauració del 1984, encara hi ha restes del mur medieval. El portal d’entrada creiem que havia de ser per força (per la disposició dels espais) on l’hem col·locat.
El castell l’hem reconstruït amb el Photoshop, a partir d’un fotograma del castell actual. La vegetació de pins s’ha substituït per una d’alzines, a partir d’una segona capa incorporada amb el Motion. Hem aplicat el gra de la pel·lícula aïllant el gra de la càmera amb el Final Cut.
La recreació de l’interior de l’absis de Sant Miquel de Marmellar parteix d’una fotografia de les pintures originals de l’església exposades al MNAC. S’han restaurat lleugerament aquestes pintures amb el Photoshop i s’ha tractat la llum que entra per les finestres. En primer pla, hi hem col·locat la fotografia d’un crist en majestat romànic, l’anomenat Majestat d’Organyà, datat entre els segles XII i XIII, que s’ha triat pel seu bon estat de conservació. Finalment, hem aplicat el gra de la càmera de la mateixa manera.
RECREACIÓ VIRTUAL
A ‘Joan I a Marmellar’ s’ha recreat virtualment la façana principal del castell i l’interior de l’absis de l’església de Sant Miquel. La recreació virtual del castell ha consistit en restaurar pedra per pedra el castell actual amb l’ajuda de l’ordinador. Els criteris d’aquesta restauració han estat els següents: l’absis sobrealçat ens fa creure que el castell i l’església estaven units per un mateix mur amb funcions de muralla, que envoltava tot el recinte sobirà (hi ha una primera muralla abans d’arribar en aquest recinte); per això, hem optat per sobrealçar encara més l’absis, i coronar-lo amb el mateix tipus de merlets existents encara avui (l’acabat del sobrealçat de l’absis d’avui és fruit d’una restauració de l’any 1984). El mur que enllaça el castell i l’església també l’hem reconstruït de la mateixa manera, veient que, sota la paret de totxos de la restauració del 1984, encara hi ha restes del mur medieval. El portal d’entrada creiem que havia de ser per força (per la disposició dels espais) on l’hem col·locat.
El castell l’hem reconstruït amb el Photoshop, a partir d’un fotograma del castell actual. La vegetació de pins s’ha substituït per una d’alzines, a partir d’una segona capa incorporada amb el Motion. Hem aplicat el gra de la pel·lícula aïllant el gra de la càmera amb el Final Cut.
La recreació de l’interior de l’absis de Sant Miquel de Marmellar parteix d’una fotografia de les pintures originals de l’església exposades al MNAC. S’han restaurat lleugerament aquestes pintures amb el Photoshop i s’ha tractat la llum que entra per les finestres. En primer pla, hi hem col·locat la fotografia d’un crist en majestat romànic, l’anomenat Majestat d’Organyà, datat entre els segles XII i XIII, que s’ha triat pel seu bon estat de conservació. Finalment, hem aplicat el gra de la càmera de la mateixa manera.